Cum scap de sedentarism

MiscareFără mișcare în aer liber nu putem trăi sănătoși. Exercițiile fizice reprezintă o necesitate, pe care mulți dintre noi nu o cunosc, n-o înțeleg și n-o aplică.

Ultimele statistici făcute în România arată că în jur de 80% din populație este sedentară. Mulți dintre noi cred, în mod greșit, că mersul la serviciu, activitățile casnice, mersul la cumpărături sau eventualele activități manuale sunt suficiente, nemaifiind nevoie să facem sport. O părere eronată, care îi costă pe mulți sănătatea și echilibrul interior.

Este nevoie de voință pentru a face pasul de trecere de la sedentarism la o viață activă. Și pentru a face mai ușoară această trecere, iată câteva sfaturi verificate:

–  încercați mai multe tipuri de mișcare și alegeți-o pe aceea care să vă placă cel mai mult. După câteva săptămâni sau luni de sport, acesta se va transforma din corvoadă în bucurie;

–   dacă este posibil, luați măcar câteva lecții cu un kinetoteraput, care să vă ghideze atunci când faceți sport cu un anumit scop. Pentru slăbit și modelarea corpului, veți reuși, mult mai repede să obțineți rezultate pozitive;

–  rezultatele apar abia în 1-3 luni, de când ați început sistematic să faceți sport. Pentru a reuși să treceți de pragul critic, fiți perseverent (abonament la piscină/sala de forță, angajament în fața prietenilor/partener că veți schimba acest lucru în viața dvs);

–  recompensați-vă pentru fiecare mica victorie în lupta cu sedentarismul. După alergare sau gimnastică, faceți o baie caldă cu arome, vizionați un film bun, plimbați-vă sau mîncați cu ciocolată. Sănătatea este arta conviețuirii armonioase cu noi înșine.

Se poate face orice tip de activități fizice:

– gimnastică

– mersul pe bicicleta sau pe jos

– înot,

– alergare.

Adulții cu vârste între 18-65 de ani au nevoie de 30 de minute de sport, cel puțin cinci zile pe săptămână, iar copiii de 60 de minute.