CERTIFICATE

Ce alimente să eviți când suferi de artrită

ArtritaArtrita este o afecțiune care provoacă inflamații la nivelul articulațiilor. Există diferite tipuri de artrită. Unele dintre ele includ artroza, artrita reumatoidă și artrita psoriazică. 

Deși această afecțiune este cea mai frecventă la persoanele în vârstă, în special la cei peste 65 de ani, din nefericire poate afecta și tinerii.

Tratamentul pentru diferitele tipuri de artrită este orientat în cea mai mare parte către reducerea inflamației și ajută la gestionarea durerii.

Dieta poate juca, de asemenea, un rol în a vă ajuta să gestionați simptomele artritei. Deși nicio dietă specifică nu vă poate ajuta în totalitate cu artrita dvs., anumite obiceiuri dietetice vă pot face să vă simțiți mai bine.

Alimentele care au un nivel ridicat de grăsimi saturate vor declanșa probabil inflamația țesutului adipos. Acest lucru v-ar putea risca să aveți boli de inimă și să agraveze inflamația, ceea ce face ca situația dvs. de artrită să fie și mai gravă decât ar putea fi deja.
Unele exemple de alimente care au un nivel foarte ridicat de grăsimi saturate includ alimentele prăjite și procesate, carnea roșie și produsele lactate cu grăsimi complete. Reducerea acestora va ajuta la restabilirea apărărilor naturale ale corpului dvs. și va menține inflamația redusă.

Conform studiilor de renume, zahărul declanșează eliberarea de mesageri inflamatori. Sunt cunoscute sub numele de citokine.  Zahărul vine într-o serie de nume diferite. Totuși, pentru a fi în siguranță, trebuie doar să căutați orice etichetă care se termină pe „oză”, de exemplu fructoză sau zaharoză. Pentru binele tău, tăiați lucruri precum sucuri, bomboane și alte deserturi cu calorii goale și mâncare obținută din făină albă rafinată.
Organismul are nevoie de acizi grași Omega 6 pentru creștere și dezvoltare normală, dar are nevoie doar de echilibrul corect dintre omega 6 și omega 3. A lua prea mult omega 6 vă va deranja dacă aveți artrită, deoarece este legat de substanțele chimice inflamatorii.
Este recomandat să stați departe de uleiurile care conțin floarea soarelui, soia, legume, alune, porumb și șofran. În schimb, concentrați-vă mai mult pe adăugarea de omega 3 cum ar fi uleiul de măsline, nuci sau mergeți pentru semințe precum semințele de dovleac și de in.
Sarea poate înrăutăți lucrurile pentru persoanele cu artrită. Ar trebui să fiți în căutarea dacă aportul în exces de sare îți agravează inflamația articulară sau nu. Este mai bine să stați departe de majoritatea alimentelor ambalate. Conțin multă sare și conservanți.
În schimb, gătește-ți mâncarea acasă. În felul acesta, puteți folosi sare în forma sa și veți fi, de asemenea, într-o poziție mai bună pentru a controla cât de mult puneți. Ori de câte ori mergeți la cumpărături, încercați să obțineți produse cu conservanți naturali, citiți întotdeauna etichetele și alegeți produse cu sodiu redus.
În afară de faptul că produsele lactate conțin multă grăsime, au și ele o proteină care ar putea irita țesutul din jurul articulațiilor.
Întrucât efectul produselor lactate diferă la pacienți, merită într-adevăr să experimentați pentru a vedea dacă eliminarea acestuia vă ajută sau nu. Dacă vă ajută, atunci poate doriți să încercați o dietă vegană.
Consumul de alcool ar putea duce la gută, care poate provoca și artrită în oasele mai mici care se găsesc pe picioare. În cazurile în care unul are gută, acidul uric nu este metabolizat.
Consumul prea mare de alcool depășește ficatul și ar putea provoca inflamații și, de asemenea, o interferență cu tot ceea ce este necesar pentru ca unul să aibă articulații sănătoase, adică o dietă echilibrată, somn și exerciții fizice.
Tutunul nu este foarte bun pentru oricine, dar este și mai rău în măsura în care îți crește șansele de a dezvolta artrită reumatoidă. Fumatul îți dăunează oaselor. De asemenea, dăunează articulațiilor și țesutului conjunctiv.
Pentru persoanele care suferă deja de artrită, aceasta afectează modul în care funcționează medicația. O face mai puțin eficientă și poate provoca unele complicații grave în cazul în care este necesară intervenția chirurgicală.

Aceste alimente preparate la temperaturi ridicate creează inflamații. Prin alimente gătite la temperaturi ridicate, ne referim la cele care sunt la grătar, pasteurizate sau prăjite și ar putea ajunge să elibereze citokine atunci când sunt mâncate, ceea ce ar putea trimite mesaje inflamatorii în întregul corp.
Este posibil să nu fie foarte practic să eliminați toate aceste alimente, dar puteți reduce aportul de ele. Mergeți în schimb pentru fructe întregi, salate și legume ușor gătite.

Aditivii alimentari care au fost produși în laboratoare ar trebui evitați de persoanele care au artrită. Ele declanșează inflamații cronice la unele persoane. Un exemplu în acest sens este MSG, care se găsește mai ales în alimentele asiatice.
Este o pulbere pe bază de sare care are un conținut foarte ridicat de sodiu. MSG este uneori adăugat la amestecuri de ciorbe, preparate delicioase, pansamente cu salate sau mâncăruri rapide, toate acestea sunt rele și pentru tine.

Un alt aliment de evitat este aspartamul. Aceasta este o veste tristă, deoarece multe persoane vor dori deseori să o folosească ca alternativă la zahăr, dar nu are valoare nutritivă. Dacă aveți probleme de sensibilitate, corpul dvs. va avea o reacție negativă la acesta.

 

Comments are closed.