În ciuda faptului că s-a creat o concepție conform căreia mașinile electrice sunt mai dificile iarna, există crossover-uri excelente pentru condus în anotimpul rece, cu tracțiune integrală.
Deși temperaturile scăzute influnțează autonomia, există diferențe semnificative în funcție de modele. Autonomia reală a mașinilor este aproximativ 18,5% mai scăzută decât cea anunțată de producători.
Dintre cele 20 de mașini testate în condiții de iarnă, în Norvegia, cea care s-a apropiat cel mai mult de specificațiile producătorului privind autonomia a fost Hyundai Kona. Din cei 450 de kilometri declarați de producător, Kona a parcurs 403.
În privința vitezei de încărcare, câștigătorul a fost Audi E-Tron 55 Quattro, care s-a încărcat de la 10% la 80% în 27 de minute. De altfel, este cea mai bine vândută mașină electrică din Norvegia. Comparativ, Nissan Leaf a avut nevoie de 75 de minute.
Mașinile electrice nu se opresc pur și simplu când rămân fără baterie
Aceste teste au ajutat la demontarea anumitor mituri, cum ar fi că mașinile electrice se opresc brusc când rămân fără baterie. În realitate, mașina dă semne că se va opri, cum ar fi pierderea puterii de accelerare, limitarea vitezei maxime sau oprirea încălzirii. Dacă observați aceste semne, opriți mașina și așteptați circa o jumătate de oră. Ulterior veți mai putea conduce câțiva kilometri, în ciuda faptului că nu mai aveți autonomie.
Cele mai bune mașini electrice iarna
Specialiștii au făcut un top al celor mai bune mașini electrice pentru iarnă, vehicule crossover care pot suporta condiții grele. Toate au tracțiune integrală, însă tot au nevoie de cauciucuri bune de iarnă pentru o aderență mai bună. Prețurile menționate nu includ diverse reduceri sau stimulente financiare, care diferă de la țară la țară.
SUV Audi E-Tron Quattro – de la 65.900 $
Modificările pentru 2022 includ pachete de opțiuni revizuite, cum ar fi roți noi mai mari. SUV-ul premium E-Tron cu cinci locuri oferă două motoare electrice, câte unul pe fiecare axă, cu o putere combinată de 355 de cai putere. Are o autonomie de 357 de kilometri și bateria ajunge la 10% la 80% în 30 de minute.
Ford Mustang Mach E – de la 43.895 $
Mach-E este primul Ford care poartă insigna Mustang, care poate rezista pe vremea de iarnă, chiar dacă este încălțat cu anvelopele Michelin pentru toate anotimpurile. Tracțiunea este foarte bună, iar frânarea regenerativă este un ajutor real.
Jaguar I-Pace – de la 69.900 $
La fel ca Audi E-Tron, SUV-ul I-Pace de la Jaguar are un sistem de tracțiune integrală cu motor dublu. Motoarele duble produc 394 de cai putere, iar bateria sa de 90 kWh va parcurge 376 de kilometri. Încărcarea este rapidă datorită unui nou încărcător de bord de 11 kW.
Subaru Solterra – de la 44.995 $
Nou pentru 2023, Solterra este primul vehicul complet electric al producătorului și promite excelență în toate condițiile meteorologice, inclusiv zăpadă. Este cel mai avansat Subaru din punct de vedere tehnologic de până acum.
Recent Comments