ACTE

Ce e necesar pentru obținerea actelor de identitate

Prin Ordonanța de Guvern 12/2023 se vor face o serie de modificări asupra OUG nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români.

Sistemul DGEP(evidenta populației) va putea fi conectat și cu altele. Unul dintre acestea ar putea să fie cel al Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI). Acest lucru va permite preluarea automată a mai multor informații în legătură cu cetățenii, iar românii nu vor mai trebuie să prezinte toate documentele care sunt acum necesare pentru obținerea actului de identitate.

Este important de precizat că românii pot alege cartea electronică de identate, cea cu cip integrat, sau cea simplă. Un minus al celei simple este că poate fi folosită doar pentru legitimarea la nivel național. Acest lucru înseamnă că nu poți să călătorești în baza ei în afara României.

Reprezentanții autorităților au transmis că prețul cărții electronice de identitate va fi achitat de stat pentru cel puțin cinci milioane de buletin.

Cetățenii nu vor mai fi obligați să prezinte certificatele de stare civilă după ce emiterea de cărți electronice de identitate va fi extinsă la nivel național.

În cazul celor care dețin o proprietate, informațiile referitoare la adresa unde urmează să stabilească domiciliul sau reședința urmează să fie preluate prin interoperabilizare din sistemul informatic gestionat de ANCPI.

Cetățenii nu își mai schimbă buletinul atunci când își schimbă domiciliul. Această prevedere este valabilă doar în cazul celor care au un act de identitate electronic.

Executivul a decis să fie stabilit un mecanism prin care sistemele de evidență ale Direcțiilor Generale pentru Evidența Persoanelor (DGEP) să fie conectate cu Sistemul Național Informatic pentru Evidența Persoanelor și Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă.

Comments are closed.