LIFESTYLE

Scrisul de mână și învățarea

În era tehnologiilor digitale scrierea de mână pare anacronică. Rămâne însă cea mai bună modalitate de a învăța, în special pentru copiii mici.

Oamenii care iau notițe pe computer tastateză fără să se gândească.
Dar când iei notițe de mână, este adesea imposibil să scriei totul; elevii trebuie să acorde atenție în mod activ informațiilor primite și să le proceseze – să le prioritizeze, să le consolideze și să încerce să le relaționeze cu lucrurile pe care le-au învățat înainte. Această acțiune conștientă de a construi pe baza cunoștințelor existente poate face mai ușor să rămână implicați și să înțeleagă noile concepte.

Copiii care au învățat să citească și să scrie atingând o tabletă digitală întâmpină dificultăți în a distinge literele care seamănă mult între ele sau care sunt imagini în oglindă una cu cealaltă, precum b și d.

Transferarea informațiilor verbale într-o formă diferită, cum ar fi un format scris, implică și activarea programelor motorii în creier pentru a crea o secvență specifică de mișcări ale mâinii.

Cei mici par să învețe mai bine atunci când li se cere să producă litere sau alte elemente vizuale folosind degetele și mâinile într-un mod coordonat – care nu poate fi replicat făcând clic pe mouse sau atingând butoanele pe un ecran sau o tastatură.

Acțiunea scrisului de mână pare să implice diferite regiuni ale creierului la niveluri diferite față de alte experiențe standard de învățare, cum ar fi cititul sau observarea.

Atunci când oamenilor li se cere să scrie, să deseneze sau să interpreteze un cuvânt pe care îl citesc, ei trebuie să se concentreze mai mult pe ceea ce fac cu informațiile primite.

Comments are closed.